Oppland ornitologene

NORSK ORNITOLOGISK FORENING

AVDELING OPPLAND

FYLKETS FUGLEVERNFORENING

Postadresse: Postboks 87, 2601 LILLEHAMMER                       Innbetalinger: Bankkontonr.:78740660631

ÅRSMØTE I NOF, AVD. OPPLAND

Norsk Ornitologisk Forening, avd. Oppland, inviterer deg til årsmøte på Vertshuset V-E6, Biri, torsdag 07. mars kl. 18.00.

ÅRSMØTET (Kl. 18.00 - 20.00)

1. Åpning/godkjenning av innkalling.

2. Valg av referent og møteleder.

3. Årsberetning 2018.

4. Årsberetning fra lokallagene.

5. Regnskap 2018.

6. Valg av styre.

7. Valg av revisor.

8. Valg av valgkomité.

9. Forslag til årsmøtet.

Evt. forslag under sak 9 må være styret i hende innen 25. februar.

Det blir enkel matservering mellom kl. 19.30 - 20.00.

ÅPENT MØTE (fra kl. 20.00)

Vi får besøk av Per Øystein Klunderud, bosatt i Øvre Eiker i Buskerud. Han vil vise oss et foredrag om Nattlerke - en utfordring og en drøm for ornitologer, med bilder tatt av Thor Østbye.

Foredraget er vist under årsmøtet i NOF Oslo og Akershus og i NOF Øvre Eiker lokallag med svært gode tilbakemeldinger. For de som lurer på innholdet, og kanskje tror at dette har en svært snever vinkling, kan vi referere til hva Klunderud selv skriver: Oppsummert er dette et forsøk på en «ny type fugleforedrag», der man med utgangspunkt i én art prøver å si noe om arten, men også om trusler og utfordringer som følger med det å være engasjert i NOFs hovedanliggende, fuglevern.

Som en bonus under foredraget vil det også vises bilder på pantergaupe/spansk gaupe, - de første tatt av en norsk fotograf?

Til sist litt mer om Per Ø. Klunderud. Han har vært med i NOF Øvre Eiker lokallag siden 1975, herav 11 år som leder. Han har vært ansatt på deltid i Naturvernforbundet i Buskerud siden 1986, og har fra 1990 vært engasjert i arbeid med bl.a. kulturlandskap. Han snakker spansk, og har organisert og ledet ca. 40 reiser med grupper, primært til Spania, Transilvania, Kreta og Iran. Han vil i løpet av kvelden også kunne si litt om egne reisetilbud (se også www.naturogkultur.no).

Vi håper på godt frammøte!

Kommende aktiviteter

Vis kalender